INVALSI - PISA IN FOCUS


·vai al contenuto della pagina·· salta la prima barra di navigazione··salta alla barra di navigazione a fondo pagina·· Prima barra di navigazione·

I contenuti del sito

PISA in Focus è una serie di opuscoli con un orientamento alle politiche educative che l’OCSE pubblica mensilmente in lingua inglese. Il loro obiettivo è quello di descrivere un argomento relativo a PISA in modo sintetico e comprensibile.

Dal mese di gennaio 2012, il Centro nazionale PISA ne sta curando le versioni italiane, che verranno progressivamente pubblicate su questa pagina.

N.55 Who are the best online readers?     
N.54 Is spending more hours in class better for learning?     
N.53 Can the performance gap between immigrant and non-immigrant students be closed?     
N.52 How have schools changed over the past decade?     
N.51 What do parents look for in their child's school?     
N.50 Do teacher-student relations affect students' well-being at school?     
N.49 What lies behind gender inequality in education?
Quali sono i fattori che concorrono a determinare le disuguaglianze di genere nell’istruzione?
    
N.48 Does math make you anxious?     
N.47 How has student performance evolved over time?     
N.46 Does homework perpetuate inequities in education?     
N.45 Do countries with high mean performance in PISA maintain their lead as students age?     
N.44 How is equity in resource allocation related to student performance?     
N.43 Are disadvantaged students more likely to repeat grades?     
N.42 When is competition between schools beneficial?     
N.41 Do 15-year-olds know how to manage money?
I quindicenni sanno gestire i soldi?
    
N.40 Does pre-primary education reach those who need it most?     
N.39 Are grouping and selecting students for different schools related to students’ motivation to learn?     
N.38 Are 15-year-olds creative problem-solvers?     
N.37 Do students have the drive to succeed?     
N.36 Do parents’ occupations have an impact on student performance?     
N.35 Who are the school truants?     
N.34 Who are the strong performers and successful reformers in education?     
N.33 What can immigrant students tell us about education systems?     
N.32 Do students perform better in schools with orderly classrooms?     
N.31 Who are the academic all-rounders?     
N.30 Could learning strategies reduce the performance gap between advantaged and disadvantaged students?     
N.29 Do immigrant students' reading skills depend on how long they've been in their new country?     
N.28 What makes urban schools different?     
N.27 Does it matter which school a student attends?     
N.26 Grade Expectations     
N.25 Are countries moving towards more equitable education systems?     
N.24 What do students think about school?     
N.23 What do students expect to do after finishing upper secondary school?     
N.22 How do immigrant students fare in disadvantaged schools?     
N.21 Do today’s 15-year-olds feel environmentally responsible?     
N.20 Are school vouchers associated with equity in education?     
N.19 Is there really such a thing as a “second chance” in education?     
N.18 Is the availability of extracurricular activities at school related to students’ performance?     
N.17 Are large cities educational assets or liabilities?
Le grandi città rappresentano per l’istruzione un vantaggio o uno svantaggio?
    
N.16 Does performance-based pay improve teaching?
Lo stipendio basato sulle performance migliora l’insegnamento?
    
N.15 How “green” are today’s 15-year-olds?     
N.14 What kinds of careers do boys and girls expect for themselves?
Che tipo di carriera immaginano ragazzi e ragazze nel proprio futuro?
    
N.13 Does money buy strong performance in PISA?
Può il denaro determinare migliori risultati in PISA?
    
N.12 Are boys and girls ready for the digital age?
I ragazzi e le ragazze sono pronti per l’era digitale?
    
N.11 How are school systems adapting to increasing numbers of immigrants students?
Come si stanno adattando i sistemi scolastici al crescente numero di studenti immigrati?
    
N.10 What can parents do to help their children succeed in school?
Che cosa possono fare i genitori per contribuire alla riuscita scolastica dei figli?
    
N.9 School autonomy and accountability: Are they related to student performance?
Autonomia scolastica e accountability: sono associate alle performance degli studenti?
    
N.8 Do students today read for pleasure?
Gli studenti di oggi leggono per piacere personale?
    
N.7 Private schools: Who benefits?
Scuole private: quali vantaggi? E per chi?
    
N.6 When students repeat grades or are transferred out of school: What does it mean for education systems?      
N.5 How do some students overcome their socio-economic background?
Come riescono alcuni studenti a superare lo svantaggio legato al loro status socio-economico?
    
N.4 Has discipline in school deteriorated?
La disciplina nelle scuole è peggiorata?
    
N.3 Does investing in after-school classes pay off?
È utile investire in lezioni aggiuntive dopo-scuola?
    
N.2 Improving performance: leading from the bottom
Migliorare le performance: partire dal basso
    
N.1 Pre-primary education and performance in PISA
L’istruzione pre-primaria si traduce in migliori livelli di apprendimento a scuola?
    

fondo pagina

[ Guida Access Key PISA IN FOCUS ] [ XHTML 1.0 ] [ CSS 2.0! ] [ Accessibilità e Privacy ] ··


Se leggete questo messaggio probabilmente non state usando un browser standard. Qualora decideste di usare un browser standard vi consigliamo di rivolgervi al sito del Web Standard Project dove verranno illustrati i browser standard gratuiti disponibili per ogni piattaforma.

Valid XHTML 1.0 Strict · Valid CSS! · Logo di conformità livello A


[ Pagina creata in 0.002 secondi. ]
[· Pagina scaricata in 0.008 secondi. ]