·vai al contenuto della pagina·· salta la prima barra di navigazione··salta alla barra di navigazione a fondo pagina·· Prima barra di navigazione·

    Ti Trovi in invalsi.it \ ·Homepage \ working_papers


I contenuti del sito

Working Papers

Working Paper n. 22 - 2014

Miniatura della copertina

Le prove di grammatica INVALSI e gli apprendenti immigrati
Maria G. Lo Duca, Università di Padova.

Working Paper n. 21 - 2014

Miniatura della copertina

Working Paper n. 20 - 2013

Miniatura della copertina

Between-classes sorting within schools and test scores - An empirical analysis of the Italian junior secondary schools
Tommaso Agasisti, Politecnico di Milano School of Management - Italy
Patrizia Falzetti, INVALSI - Italy

Working Paper n. 19 - 2013

Miniatura della copertina

Preliminary Evidence from the M@t.abel Teacher Professional Development Program in Italy
Gianluca Argentin, Università di Milano Bicocca - Italy
Aline Pennisi, Ministero dell’Economia e delle Finanze - Italy
Daniele Vidoni, INVALSI - Italy
Giovanni Abbiati, Università degli Studi di Milano - Italy
Andrea Caputo, INVALSI - Italy

Working Paper n. 18 - 2013

Miniatura della copertina

Teacher mobility and student learning
Gianna Barbieri, MIUR - Italy
Claudio Rossetti, LUISS - Italy
Paolo Sestito, Bank of Italy and Invalsi - Italy

Working Paper n. 16 - 2012

Miniatura della copertina

Excellence in Education in Advanced Regions: An Application of the PISA Data.
Laura Palmerio, INVALSI
Pasqualino Montanaro, Bank of Italy


Working Paper n. 15 - 2011

Miniatura della copertina

La prova di lettura strumentale di II Primaria e la relazione con la comprensione del testo
Emiliano Campodifiori, Elisabetta Figura, Angela Martini, Monica Papini (INVALSI), Italy,


Working Paper n. 14 - 2011

Miniatura della copertina

Dimensioni organizzative della scuola e performance degli studenti
Daniele Vidoni, National Institute for the Educational Evaluation of Instruction and Training (INVALSI), Italy,
Daniela Molino, University of Turin, Italy


Working Paper n. 13 - 2011

Miniatura della copertina

Democratic climate in classroom, does it make any difference?
Fabio Alivernini, National Institute for the Educational Evaluation of Instruction and Training (INVALSI), Italy, fabio.alivernini@invalsi.it
Sara Manganelli
Ines Di Leo

Working Paper n. 12 - 2011

Miniatura della copertina

Reading literacy in Italy according to PIRLS: testing levels of measurement invariance.
Fabio Alivernini, National Institute for the Educational Evaluation of Instruction and Training (INVALSI).

Working Paper n. 11 - 2011

Miniatura della copertina

A Rating Scale Model for a scale of test anxiety in Italy.
Donatella Poliandri, Michele Cardone, Paola Muzzioli, Sara Romiti.

Working Paper n. 10 - 2010

Miniatura della copertina

Working Paper n. 8 - 2010

Miniatura della copertina

An Analysis of Factors Affecting Pupils’ Science Achievement in Italy
Fabio Alivernini, Laura Palmerio, Emanuela Vinci, Ines Di Leo.

Working Paper n. 6 - 2010

Miniatura della copertina

Reading literacy in Italy: testing a model with school, teacher, family and student factors
Fabio Alivernini, Fabio Lucidi, Sara Manganelli, Bruno Losito.

Working Paper n. 5 - 2010

Miniatura della copertina

Working Paper n. 4 - 2010

Miniatura della copertina

Dynamic Database for Quality Indicators Comparison in Education
Donatella Poliandri, Michele Cardone, Paola Muzzioli, Sara Romiti.

Working Paper n. 3 - 2010

Miniatura della copertina

Working Paper n. 2 - 2010

Miniatura della copertina

Un indicatore di status socio-economico-culturale degli allievi della quinta primaria in Italia
Emiliano Campodifiori, Elisabetta Figura, Monica Papini, Roberto Ricci.

Working Paper n. 1 - 2010

Miniatura della copertina

Multilevel analysis of PIRLS 2006 data for Italy
Fabio Alivernini, Sara Manganelli, Emanuela Vinci.


fondo pagina

[ Guida Access Key ] [ XHTML 1.0 ] [ CSS 2.0! ] [ Accessibilità e Privacy ] ··


Se leggete questo messaggio probabilmente non state usando un browser standard. Qualora decideste di usare un browser standard vi consigliamo di rivolgervi al sito del Web Standard Project dove verranno illustrati i browser standard gratuiti disponibili per ogni piattaforma.

Valid XHTML 1.0 Strict · Valid CSS! · Logo di conformità livello A